Wstęp:

Na blogu będę prezentował cześć swoich prac malarskich oraz informacje o niektórych wystawach i wydarzeniach artystycznych, w których biorę udział. Moje ulubione techniki to malarstwo olejne i suchy pastel.
Dominującym tematem - kobieta, jej uroda, osobowość i życie codzienne.
Od wielu lat jestem związany z Poznańskim Stowarzyszeniem Pracy Twórczej, a od 2016 roku jestem członkiem Związku Artystów Plastyków. Moje zainteresowanie historią sztuki przekłada się również na wykonywanie obrazów na podstawie dzieł innych malarzy.
Krzysztof Marciniak
Kontakt mailowy : krzysztofmarciniak55@gmail.com

11 kwietnia 2011

Oszczepnicy wg Juliana Fałata

W kolejnym wpisie chciałbym przedstawić jeden z moich obrazów olejnych prezentowany w galerii.
"Oszczepnicy" wg Juliana Fałata to obraz namalowany przez artystę w 1890 roku. Oryginał ma wymiary 71 x 53 cm i znajduje się w Muzeum Narodowym w Warszawie. Obraz ten wykonany był w technice akwareli i gwaszu na papierze. Ja swoją wersję wykonałem farbami olejnymi na płótnie i stąd wynikają też różnice pomiędzy tą wersją a fakturą oryginału. Mój obraz ma też nieco większe wymiary (81 x 60 cm).
"Oszczepnicy" to jeden z obrazów Fałata dotyczących tematyki myśliwskiej, które malował po pobycie na polowaniach w Nieświeżu. Został tam zaproszony przez rodzinę Radziwiłłów, która organizowała na Litwie i Polesiu łowy z udziałem cesarza Wilhelma II. Fałat został zaproszony jako artysta, który zobrazuje te polowania dla polskich i niemieckich czasopism.

Oszepnicy wg Juliana Fałata

Krzysztof Marciniak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz